Sunday

RUMAH

















selepas lebih kurang 4jam empat minit empat saat aku mengulit baju baju untuk di seterika,baju untuk di sidai,mmg capek bangat.bru aku rase bertapa penatnye kalu kerja sbg org gaji atau lebih glemer maid.eh,dlu dlu mse aku kecik kecik aku pernah berangan nak kerja jadi maid kat rumah org kaye kaye.sbb mesti gaji masyuk.yelah,kau kerja kemas rumah jer.cuci pinggan,gosok baju,sidai baju,msk,etc.tkdelah teruk sgt.dpt tmpt tngl free lg,mkn pon free.jd gaji bute bute bole dpt dlm 600-500.tk ke rase byk tu.tp tu dlu lah.angan angan aku mse nk tnggu result spm.tp tk kerja pon.oke.stop aku bkn nak cerita pasal org gaji ke promote jd orang gaji.skrng aku nak cerita psl rumah.gambar kat atas tu ekceli bukan lah rumah aku atau rumah idaman atau future haouse dgn bakal husband.tu sje je replika.nak mengambrkan post aku.sbb aku tkde gamba rumah dungun.setelah sebulan kurng lebih lah dduk rumah,(tkkan aku nak kire exactly bape ari aku cuti kan.start cuti pon dh lupe bile).lg bpe jam je aku nak balik ke shah alam tercinta.pdhal start sem lmbt lg, lg sepuloh hari (oke ini aku kire,sbb nak start blaja.itu penting).tp aku balik awl,atas sebab sebab tertentu.sbb yang aku paling tnggu paling dh lame.paling aku excited.haa,bpe byk aku gune perkataan paling.sbb mmg paling dan terpaling aku tnggu tnggu dlm idup aku moment ni.tp aku rase sedih jugak nak tinggalkan rumah ni.sbb kesian kat bunda.nnt sape nak tlg bunda sidai baju,lipat baju.bunda mmg kuat.ironlady.dya bole buat semua kerja.balik kerja penat penat pon bole lg msk sedap sedap.aa.tik tik,mmg menitik airmata bile ckp psl ibuku.sbb aku syg sngat sngat kat bunda.hey hey,sape yang tk syg mak.cube ckp.msti smua orng pon syg mak dyakan.ble dah nak tngl jauh jauh mcm ni.mule la menghargai setiap saat berada di rumah.kerajinan mmg berlipat lipat ganda.mcm sepuloh kuasa seribu.semua pon aku rajin.before this bukan tk rajin.aku mmg lah rajin (kenyataan oke).tp aku ckup allergy bile aku tgah buat kerja rumah skali ade org pngil aku bibik.haa rase mcm kne pokok bulu bulu yang gtl tu.kalu pkai chalamine lotion pon tk bole cure.jd kalu nak aku rajin buat kerja rumah.jgn pngil aku bibik lah.komfem semua aku bole buat.ape lg nak cerita.aku mmg suke ddk rumah.sbb ade adk adk yang sporting cool,perasaan hensem.adek aku no 3 mmg kalu tk sakat aku seari idup dya mmg tk menjadi.kdng kdng aku pon naik angin jgk dgn dya tu.haila abg,mesti along rendu nnt.makin besa makin nakal pulak.bykk je akal dya nak kaco aku.lg sepuloh hari nak belaja.penuh semagat ni.berkobar kobar nak jumpe lectre.mari kita lihat kesudahannye nnt mcm mne.dgn dugann dduk rumah sewa.haa.bole lah dtg beraye kat rumah aku nnt.rase mcm pnjang pulak potpetpotpet aku.oke lah.bunda ajak keluar.bye

No comments:

Post a Comment