Saturday

singapore XD

singapore.yay!.aku berserta kaum kerabat telah bersuka rela pergi ke singapore on a day trip.okey pada 10 june jgk result sem 2 keluar dgn cemerlang gemilang terbilang.haa,mmg aku dah agk dah akan jatuh bertangge tenagenye.tp nseb baik bole diselamatkan lagi.ala ala jatuh bangunan patpuloh tingkat pastu ade hero selamat kan la.ape aku merepek kerepk daa.pkul 9 pg bgun.cm biasa la,aku mesty yang terpaling lambat skali siap.then kiteorg pg tuka dwet dollar dlu.exchange rate sekarang masa aku pegi dalam 3.45 gitu.tp latest ni tktw lah.sila lah goggle ke bursa saham kalu nak taw lebih lnjut.semua yang kaye raye pon tukar lah beratu ratus dollar kan.then we all kne tnggu bus kuning pekename aku pon dh lupe.bus ni msuk direct ke singapore.tp bus ni mmg main tipu ngelat lah.pergi rm4 balik 4dollar.haa,bape kali gande tu nyah.tak aci betol.bus ni akan stop kat imigresen malaysia dgn singapore.eh,mule mule aku pelik.apsl lah org org ni berlari larian bile smpai dkt imigresen.termasuk lah pakcik aku as tour guide kiteorg.mcm main lumbe lari pulak sape cepat dya menang.ohh,rupenye tkot kne tinggal bus.aku pon skali trut berlari lari bersama mereka.mcm lari pecut.sbb semua berlari tkkn kite nak jalan lengang lengong mak minah pulak.setel with the imigresen then singapore here we come.mmg bersih.tkde sampah sarap oke.aman damai makmur je suasana.seterusnya mari skroll ke bwah.
tengah tngu bus sambil ber snap snap.aku tklah sependek itu.sbb tanah tak rata oke.dah aku dduk kat part pling bwh.oke ini bukan alasan.tp kenyataan.

kiteorg naik MRT kat sne.dalam mrt tk bole mkn minum etc.nnt kne denda 500 dollar.haa.sape nak byr tu.kalu tk nk kne denda.baik jgn mkn.wlopun korng ade penyakit mabuk naik kenderaan.tahan jelaa.perjalanan ntuk ke harbourfront kne melalui beberape stesen.sperti beunovista.ni jelah satu yang paling aku igt.lain apetah lg name pelik pelik.

menunggu mrt lg ntuk ke apetah nme tmpt aku lupe pulak tbe tbe.kne tuka train.tmpt tu ade universal studio.

universal studio.tix msuk 66dollar sorng kalu convert lebih kurang rm138.kalu ntuk 10 orang dah rm1380.jd kami tk msuk.sbb mahal weh.baik aku shopping je seribu lebih.lagipun tiket sold out.mahal cmtu pon bole sold out.haila,lain kali lah kot msuk.



dlm train lg dya bwk pusing pusing sentosa island.kat situ lah universal studio.sentosa island ade 4 island.dr satu island ke satu island kne naik train.tp mcm byk je lg tk siap.





mse ni kiteorg dh nak balik kot.ohh silap,nak pegi orchard road cari handbag mak.gile penat ahh.sehari suntuk berjalan je.kaki aku bengkak tiga hari tiga malam.berat badan pon trun 5kg. (oke ini tipu).

see see dah transform pkai selipar.kasut lawa lawa semua dah say bye bye.sbb penat berjalan.pakai seliper jepun jgk slesaa.

bsbb tk mmpu nk beli LV.amek gamba pon jd lah.mungkin selepas aku grad aku akan ke sini lg.atau ke london mungkin.tinggi lah angan angan kau.nnt jtuh tergolek baru tauhu.




oke dah hbs cuci mata.last destination orchard road.mak pon telah berjumpa handbag idaman.off back to jb.muka mmg berlengih melekit berminyak berlenguh semua.sbb pergi sehari je.tk byk tempat yang kiteorg pegi.then balik semua berebut rebut mengoggle result msg msg yang cemerlang terbilang gemilang.tp mcm biasa lah uitm.mmg slalu menghampakan peminat setia mereka.mungkin uitm mmg suke pelajar pelajarnya exercise jari.perlu tegar mngoggle berjuta kali ntuk melihat keputusan cemerlng.dan ntuk mengakhiri post korng tgk lah gambe yang geli smpai korng nk termuntah lepas korng skroll laju laju ke bawah.












jgn mmpi ngeri sudah.haha.jab,aku lupe nak cerita.kat singapore tk nmpk pon org mintak sedekah yang dduk tepi tepi jalan.kanak kanak yang mintak sedekah mcm kat malaysia.ke aku yang tk hbs jln.

No comments:

Post a Comment