Thursday

cuba jaya


bru lepas buat cream puff.kerajinan tahap petale ke lapan puloh,sbb kat rumah sndr mmg malas tolong mak buat kuih.tbe tbe rumah kazen sndr bole buat cream puff bersama dya.sedap pulak tu.walaupon tiada piping bag bersama nozel bintang bintang.cream puff gue ttp menjadi.eh cream puff gue bersama balqis daa.resipinye di beri oleh encik goggle.

155 g tepung gandum
125 g marjerin
1 sudu teh gula pasir
3 biji telur (dipukul)
½ cawan air


Untuk intinya:
90 g gula aising ]
90 g marjerin ] dipukul
1 biji putih telur ]


mule mula skali marjerin, gula dan air dimasak hingga mendidih.lepastu masukkan tepung dan kacau rata-rata,masuk tepund ckit ckit.sbb nnt kalu masuk sume dya susa nak kacau ohh.aku ngn balqis pon take turn kacau,lenguh.kemudian masukkan telur kacau supaya tidak bergentel.aku kacau gune mixer.sbb nnt lepas msuk telur dya jd dough agk liat liat keras laa.oleh kerana tkde piping bag dan nozel bintang bintang,kiteorg gune plastic je.potong bucu bwh nahh jd mcm piping bag.lepastu aci redah jela shape dya. tp befre piping dlm tray nak bkr.kne lah sapu butter dlu.kalu tk nnt dya lekat lekat.Bakar hingga masak kemudian disejukkan. Buatkan sedikit lubang masukkan 1 sudu teh intinya.potong jgn smpai habis.nnt jd roti burger pula.

okey tu shj.buat dr pukul 12 tghri smpai pkul 4 ptg bru siap sume.capek bangat.tp sedap.mule mule letak kustard byk dlm tu.bile dh last last tk ckup pulk.smapi kustard gnti dgn kaya.okeyy apaa,alter jd kaya puff.adek bradek kaya ball lah jgk.

ohh,adek aku kate kalu msk penuh kasih syg jd sedap.agknye aku msk dgn penuh kaseh syg kot.yelaa smlm hari plg happy.sbb tu buat cream puff pon menjadi.slalu msk mesti ade je yang cacat cela.




ni bkn lah gmba cream puff yang aku buat,ni amek dr internet je.cream puff kiteorg simple je.tkde nozel bintang bintang.

No comments:

Post a Comment